per Francesc Morera VidalFELIPE
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de treball en la qual, a més de les reivindicacions habituals sobre claredat i transparència en la distribució/regal de diners i espais pels de sempre…, situem confluències d'interessos i projectes en els quals col·laborar.Seguint amb la nostra tasca constant, hem exposat–, Rosa Font, vicedegana, Magda Batlles, tresorera i Jesús Del Hoyo, degà, davant del conseller de Cultura, l'Honorable Sr. Santi Vila, el director general de Creació d’Empreses Culturals, Quim Torrent, i l'assessora en matèria de relacions externes d’ambit cultural, Àfrica Masó, una sèrie de prioritats en benefici de la professió de dissenyador gràfic, dels professionals i dels usuaris.Presentem algunes de les linies de treball i projectes plantejats a l’entorn de:
i dels punts concrets proposats per debatre i concretar
Va ser una reunió realment de treball, tan afable com densa, en què a més de paraules i bones intencions, que n'hi va haver, es van marcar compromisos i formes de continuïtat entre la Conselleria i el Col·legi.
Com sempre som optimistes però enguany vam constatar un canvi en el to de la interlocució. Sí que és cert, cada vegada més, que les institucions són conscients que el paradigma del disseny gràfic, el disseny de la comunicació visual, ha canviat per a bé dels professionals i del conjunt de la societat.
El disseny gràfic és una activitat reglada i regulada, té una titulació universitària i un col·legi oficial i és precisament El Col·legi qui enfoca i dirigeix el rumb d'aquesta nova i millor realitat per a benefici de tots.GuardarGuardar
22 octubre 2022
Des del 19 d’octubre fins al 2 de novembre en el prestigiós Dongdaemun Design Plaza de Seúl es van exhibir dins de la Seoul Design Week i la DDP Design Fair els pòsters de la crida internacional que va realitzar el Korea Ensemble of Contemporary Design (KECD) sota el títol de Beautiful Seoul.El col·legi com a vertebrador internacional del disseny gràfic va fer d’altaveu d’aquesta crida. Els *col·legiats que van participar aportant un pòster van ser:
En aquest link podreu consultar els detalls de l’esdeveniment.20 octubre 2022
Doncs aviat… ben aviat celebrarem la gala de la 5a edició dels premis gaudeamusPROJECTA. Hem pogut demostrar en aquestes cinc primeres edicions que el jove talent estatal del disseny gràfic té molt a dir, ara només falta que sigui escoltat i aprofitat, i també molt. Ens acompanyareu? Ja sigui a títol personal, en grup, que pugueu plantejar-ho com activitat a escoles, facultats, cicles, us interessarà ja sigueu ...
6 octubre 2022
Recordeu que enguany els premis se celebraran el dia 27 d'octubre en format híbrid – presencial i online – amb retransmissió via streaming des de la Residència d'Investigadors del CSIC, al c/ Egipcíaques 5-9.
Recomanem a les persones que vulguin assistir que reservin plaça, ja que l’aforament és limitat.Estigueu atents a les xarxes socials per més informació.