per Francesc Morera VidalFELIPE
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de treball en la qual, a més de les reivindicacions habituals sobre claredat i transparència en la distribució/regal de diners i espais pels de sempre…, situem confluències d'interessos i projectes en els quals col·laborar.Seguint amb la nostra tasca constant, hem exposat–, Rosa Font, vicedegana, Magda Batlles, tresorera i Jesús Del Hoyo, degà, davant del conseller de Cultura, l'Honorable Sr. Santi Vila, el director general de Creació d’Empreses Culturals, Quim Torrent, i l'assessora en matèria de relacions externes d’ambit cultural, Àfrica Masó, una sèrie de prioritats en benefici de la professió de dissenyador gràfic, dels professionals i dels usuaris.Presentem algunes de les linies de treball i projectes plantejats a l’entorn de:
i dels punts concrets proposats per debatre i concretar
Va ser una reunió realment de treball, tan afable com densa, en què a més de paraules i bones intencions, que n'hi va haver, es van marcar compromisos i formes de continuïtat entre la Conselleria i el Col·legi.
Com sempre som optimistes però enguany vam constatar un canvi en el to de la interlocució. Sí que és cert, cada vegada més, que les institucions són conscients que el paradigma del disseny gràfic, el disseny de la comunicació visual, ha canviat per a bé dels professionals i del conjunt de la societat.
El disseny gràfic és una activitat reglada i regulada, té una titulació universitària i un col·legi oficial i és precisament El Col·legi qui enfoca i dirigeix el rumb d'aquesta nova i millor realitat per a benefici de tots.GuardarGuardar
11 novembre 2022
7 novembre 2022
Els dies 3 i 4 de novembre a València va tenir lloc el 1r Congreso Internacional Educación en Diseño y Sostenibilidad. Un esdeveniment que analitza les novetats i els nous usos educatius i creatius de les derives socials, culturals i formatives que concorren en els àmbits del disseny i de la seva pedagogia.Com capital Mundial del Disseny en 2022, València ha sigut l’amfitriona del 1r congrés per tractar també qüestions com l’educació en disseny o ...
3 novembre 2022
El passat 27 d’octubre a l’auditori de la Residència d’Investigadors del CSIC de Barcelona es va celebrar la presentació i entrega de la 5a edició dels premis gaudeamusPROJECTA.Després d'una breu introducció per part del Dr. Jesús Del Hoyo, degà emèrit del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) i del Josep Villa, membre de la comissió de premis; la Dra. Isabel Masip de la Unitat de Transferència del Coneixement del Consejo Superior de Investigaciones ...