per Francesc Morera VidalFELIPE
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de treball en la qual, a més de les reivindicacions habituals sobre claredat i transparència en la distribució/regal de diners i espais pels de sempre…, situem confluències d'interessos i projectes en els quals col·laborar.Seguint amb la nostra tasca constant, hem exposat–, Rosa Font, vicedegana, Magda Batlles, tresorera i Jesús Del Hoyo, degà, davant del conseller de Cultura, l'Honorable Sr. Santi Vila, el director general de Creació d’Empreses Culturals, Quim Torrent, i l'assessora en matèria de relacions externes d’ambit cultural, Àfrica Masó, una sèrie de prioritats en benefici de la professió de dissenyador gràfic, dels professionals i dels usuaris.Presentem algunes de les linies de treball i projectes plantejats a l’entorn de:
i dels punts concrets proposats per debatre i concretar
Va ser una reunió realment de treball, tan afable com densa, en què a més de paraules i bones intencions, que n'hi va haver, es van marcar compromisos i formes de continuïtat entre la Conselleria i el Col·legi.
Com sempre som optimistes però enguany vam constatar un canvi en el to de la interlocució. Sí que és cert, cada vegada més, que les institucions són conscients que el paradigma del disseny gràfic, el disseny de la comunicació visual, ha canviat per a bé dels professionals i del conjunt de la societat.
El disseny gràfic és una activitat reglada i regulada, té una titulació universitària i un col·legi oficial i és precisament El Col·legi qui enfoca i dirigeix el rumb d'aquesta nova i millor realitat per a benefici de tots.GuardarGuardar
9 setembre 2022
El Symposium grafica és una iniciativa per a la dinamització de la investigació a través de les revistes científiques grafica i qüestions publicitàries. La trobada ...
4 agost 2022
Després d’uns intensos i emocionants mesos d’activitat frenètica ens prenem unes petites vacances per reprendre amb més força la recta final de l’any. Ens esperen grans reptes i esdeveniments com l’entrega de premis gaudeamusPROJECTA, la primera edició del Barcelona Annual International Poster Exhibition (BAIPE), i moltes més novetats. *El Col·legi romandrà tancat del 8 al 21 d’agost*
Les nostres xarxes socials continuaran actives amb nous posts de #gabinetdecuriositats, #vistenxarxes, #articles, #llibres, #recursos i #passatemps estiuencs per ...3 agost 2022
El Fòrum d'Escoles de Disseny és la xarxa d'institucions i espais educatius de tots els nivells i modalitats que actuen en el camp del Disseny. Actualment, agrupa més de 410 institucions (facultats, escoles, instituts i altres formes organitzatives) de tots els nivells i dels països d'Amèrica Llatina i amb creixent participació d'altres països com el Canadà, Espanya, Alemanya, Corea del Sud, França, Itàlia i els Estats ...