per Francesc Morera VidalFELIPE
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de treball en la qual, a més de les reivindicacions habituals sobre claredat i transparència en la distribució/regal de diners i espais pels de sempre…, situem confluències d'interessos i projectes en els quals col·laborar.Seguint amb la nostra tasca constant, hem exposat–, Rosa Font, vicedegana, Magda Batlles, tresorera i Jesús Del Hoyo, degà, davant del conseller de Cultura, l'Honorable Sr. Santi Vila, el director general de Creació d’Empreses Culturals, Quim Torrent, i l'assessora en matèria de relacions externes d’ambit cultural, Àfrica Masó, una sèrie de prioritats en benefici de la professió de dissenyador gràfic, dels professionals i dels usuaris.Presentem algunes de les linies de treball i projectes plantejats a l’entorn de:
i dels punts concrets proposats per debatre i concretar
Va ser una reunió realment de treball, tan afable com densa, en què a més de paraules i bones intencions, que n'hi va haver, es van marcar compromisos i formes de continuïtat entre la Conselleria i el Col·legi.
Com sempre som optimistes però enguany vam constatar un canvi en el to de la interlocució. Sí que és cert, cada vegada més, que les institucions són conscients que el paradigma del disseny gràfic, el disseny de la comunicació visual, ha canviat per a bé dels professionals i del conjunt de la societat.
El disseny gràfic és una activitat reglada i regulada, té una titulació universitària i un col·legi oficial i és precisament El Col·legi qui enfoca i dirigeix el rumb d'aquesta nova i millor realitat per a benefici de tots.GuardarGuardar
3 abril 2023
Aprofitant que el consagrat dissenyador David Carson feia escala a Barcelona per a participar en el Festival OFF, es va organitzar un taller teòric pràctic de tres hores en el qual els participants es van bolcar en una experiència plàstica i lúdica distesa i relaxant, guiada per David Carson i per Felipe Ibáñez, en la qual es van produir una sèrie de cartells desconstructius, cadascun amb una tècnica conceptual diferent.Felipe Ibáñez va ...
20 març 2023
Els instructors compartiran les seves experiències i tècniques innovadores per a crear peces de disseny úniques i memorables. També, tindràs l'oportunitat de treballar directament amb Carson i Ibáñez en un projecte pràctic, on aplicaràs l'après per a crear els teus propis projectes disruptius.El taller es farà en anglès i castellà.
📍 Montoya. Carrer d'Àvila, 32 08005 ...14 març 2023
Rodolfo Fernández Álvarez impartirà dos cursos de brandlettering i de cal·ligrafia expressiva, l'abril vinent a la sala polivalent del Col·legi Oficial del Disseny Gràfic de Catalunya, i comptarà amb el gran mestre i impulsor del projecte Rolfpens, Ricardo Rousselot, com a professor convidat.Rodolfo Fernández Álvarez (col·legiat núm. 307) és dissenyador gràfic/industrial amb 40 anys d'activa trajectòria a Amèrica llatina i a Espanya, Màlaga / Barcelona com a professional especialitzat i professor de “brandpackaging” i disseny. Professor de disseny en universitats ...