per Francesc Morera VidalFELIPE
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de treball en la qual, a més de les reivindicacions habituals sobre claredat i transparència en la distribució/regal de diners i espais pels de sempre…, situem confluències d'interessos i projectes en els quals col·laborar.Seguint amb la nostra tasca constant, hem exposat–, Rosa Font, vicedegana, Magda Batlles, tresorera i Jesús Del Hoyo, degà, davant del conseller de Cultura, l'Honorable Sr. Santi Vila, el director general de Creació d’Empreses Culturals, Quim Torrent, i l'assessora en matèria de relacions externes d’ambit cultural, Àfrica Masó, una sèrie de prioritats en benefici de la professió de dissenyador gràfic, dels professionals i dels usuaris.Presentem algunes de les linies de treball i projectes plantejats a l’entorn de:
i dels punts concrets proposats per debatre i concretar
Va ser una reunió realment de treball, tan afable com densa, en què a més de paraules i bones intencions, que n'hi va haver, es van marcar compromisos i formes de continuïtat entre la Conselleria i el Col·legi.
Com sempre som optimistes però enguany vam constatar un canvi en el to de la interlocució. Sí que és cert, cada vegada més, que les institucions són conscients que el paradigma del disseny gràfic, el disseny de la comunicació visual, ha canviat per a bé dels professionals i del conjunt de la societat.
El disseny gràfic és una activitat reglada i regulada, té una titulació universitària i un col·legi oficial i és precisament El Col·legi qui enfoca i dirigeix el rumb d'aquesta nova i millor realitat per a benefici de tots.GuardarGuardar
17 juny 2023
El Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya ha col·laborat amb l’Hospital Clínic de Barcelona, Aula Clínic i la farmacèutica Vifor en el llibre Los miércoles con el Torre & Friends del nefròleg i divulgador científic, Vicenç Torregrosa, en el que es recull la 1a i 2a temporada del programa Los miércoles con el Torre.
El llibre reflexa l'aproximament distés, però alhora rigorós, a la salut, a la medicina i a la ciència i la investigació de la nefrologia, centrat en les persones.La presentació del llibre va tenir lloc el passat 17 de maig en el Recinte Modernista ...
26 maig 2023
La jornada va ser organitzada pel Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC), en col·laboració amb E-Accesibilidad en Recursos Educativos (EARED) i l’Asociación Científica para la Evolución y Medición de los Valores Humanos (AEVA).L’acte, va començar amb la benvinguda i presentació per part del Dr. Jesús Del Hoyo Arjona, (col·legiat 141) i vicedegà del CODGC, i de la ...
19 maig 2023
La jornada tindrà format presencial i online, i s’emetrà per streaming des de la Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, ELISAVA. En aquesta sessió es comptarà amb l'exposició, de 15/20 minuts cadascun, per part dels seus autors dels següents temes:
Marc normatiu ...