per Francesc Morera VidalFELIPE
El TOI, aquell entranyable personatge, alhora simpàtic i en ocasions grotescament irònic, -que va néixer a Barcelona de la mà del nostre col·legiat Jordi Català, per expressar emocions amb una sola imatge-, celebra els seus 30 anys.Coincidint amb el 30è aniversari de la seva creació, el Col·legi ha organitzat l’exposició “Toi el Toi 30”, que es va inaugurar el passat 12 de desembre i que es pot visitar fins al proper 12 de febrer.El TOI és una mena de precursor dels emojis i de les emoticones que ara són tan utilitzades en les converses de les xarxes socials, que va assolir un èxit absolut i va aconseguir reconeixement internacional.La tarda del dia 12 de febrer tindrà lloc una taula rodona de debat i reflexió sobre les influències de la figura del TOI, tan comunicativament, socialment com comercialment, que celebrarem a la sala d’Actes del Centre Excursionista de Catalunya. En finalitzar, ens traslladarem a la seu del Col·legi, situada just al davant, per fer un darrer recorregut a l’exposició, comentat per l’autor, Jordi Català i que servirà com a cloenda de l’acte.
Jornada de cloenda12 febrer 2020* Centre Excursionista de Catalunya, c. Paradís, 10, a 18h.* Col·legi Oficial Disseny Gràfic de Catalunya, c. Paradís, 5, a 19.30h.
Activitat gratuïtaSi encara no l'has visitada, pots fer-ho fins el 12 de febrer! Expo “Toi el Toi 30”.
18 gener 2019
La Sandra Zapatero, directora, i la Vanessa López, responsable de l’àrea laboral de la CTAC, ens explicaran els canvis més significatius per al col·lectiu dels treballadors i treballadores autònomes que recull aquest decret llei aprovat pel govern espanyol, i que ens afecten des de l’1 de gener del 2019.Al finalitzar la sessió hi haurà un torn obert de paraules i podràs ...
17 gener 2019
El 2018 ha destacat per ser un any fonamental per mantenir un diàleg amb els diferents actors de l’actual paradigma del disseny gràfic de la comunicació visual—professionals, institucions, entitats, professorat i alumnat— amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions i continuar lluitant en defensa del present i impulsar el futur de la professió.Moltes gràcies ...
16 gener 2019
El passat dia 8, ens vam reunir amb la directora general de la Direcció General de Cooperació Cultural, senyora Àngels Ponsa i amb la senyora Conxita Oliver, cap de l’Àrea de Difusió i Cooperació Artística de la Subdirecció General de Promoció Cultural.Ens complau constatar que des de l’àrea de Cultura de la Generalitat hi ha una clara voluntat de conèixer els diferents projectes que en l’àmbit de promoció cultural està desenvolupant el Col·legi i de donar-hi suport.