per Francesc Morera VidalFELIPE
El Fòrum d'Escoles de Disseny és la xarxa d'institucions i espais educatius de tots els nivells i modalitats que actuen en el camp del Disseny. Actualment, agrupa més de 410 institucions (facultats, escoles, instituts i altres formes organitzatives) de tots els nivells i dels països d'Amèrica Llatina i amb creixent participació d'altres països com el Canadà, Espanya, Alemanya, Corea del Sud, França, Itàlia i els Estats Units.
El camp del Disseny actualment planteja unes prioritats i urgències que requereixen novament el fet de confluir en un Plenari actiu del Foro que reconegui les renovades necessitats i plantegi les noves col·laboracions per encarar junts el desafiament pandèmic del present i la incertesa dels temps per venir on el disseny està convocat per, des d'un lloc protagònic i responsable, contribuir en la construcció d'un millor futur, solidari i participatiu, sustentable i respectuós, democràtic i inclusiu.
El degà emèrit del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, en Jesús Del Hoyo, va participar activament en la jornada del dia 22 de juliol.
28 setembre 2017
El darrer dia 27 de setembre, ens vam trobar amb el Delegat de la Generalitat a Madrid, Sr. Ferran Mascarell.També ens vam reunir amb Emilio Gil (director de projectes de Tau Diseño), amb el que mantenim relacions molt cordials, i amb Javier González Sola (ex professor de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense). Tots dos membres del jurat del premi Projecte Fi de Grau en Disseny Gràfic.
25 setembre 2017
Apropa’t els dies 26, 27 i 28 de setembre al Pavelló de Cristall de la Casa de Campo de Madrid i coneixeràs de primera mà el Projecte ABC en el que han participat voluntàriament més d’una vintena de col·legiats i col·legiades d’Andalusia, El País Basc, Galícia, Astúries, les Illes Balears i Catalunya i que de ben segur deixarà empremta.Al PLUG & PLAY hi trobaràs un espai amb continguts diversos com ara: conferències, masterclass, taules rodones, tallers,... per aprofundir en el mon del tractament de la imatge i conèixer les darreres innovacions tecnològiques. El Col·legi hi participarà als diversos tallers ...
19 setembre 2017
El nostre Col·legi ha col·laborat de nou amb el Saló C!PRINT, en el qual s’han desplegat tot un ventall d'aplicacions i innovacions tecnològiques, principalment digitals. Més enllà de les tècniques pures, C!PRINT es consolida com un dels llocs essencials per a la trobada i l'intercanvi de professionals al voltant de la comunicació visual i els nous agents procedents de mercats connexos i indústries creatives: decoradors, interioristes, arquitectes, dissenyadors,... amb espais especialitzats, conferències, tallers,... El Dr. Jesús Del Hoyo ha estat un dels ponents.Destaquem la participació del Col·legi a la presentació del projecte ABC – alfabet col·lectiu, una ...