per Francesc Morera VidalFELIPE
El Fòrum d'Escoles de Disseny és la xarxa d'institucions i espais educatius de tots els nivells i modalitats que actuen en el camp del Disseny. Actualment, agrupa més de 410 institucions (facultats, escoles, instituts i altres formes organitzatives) de tots els nivells i dels països d'Amèrica Llatina i amb creixent participació d'altres països com el Canadà, Espanya, Alemanya, Corea del Sud, França, Itàlia i els Estats Units.
El camp del Disseny actualment planteja unes prioritats i urgències que requereixen novament el fet de confluir en un Plenari actiu del Foro que reconegui les renovades necessitats i plantegi les noves col·laboracions per encarar junts el desafiament pandèmic del present i la incertesa dels temps per venir on el disseny està convocat per, des d'un lloc protagònic i responsable, contribuir en la construcció d'un millor futur, solidari i participatiu, sustentable i respectuós, democràtic i inclusiu.
El degà emèrit del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, en Jesús Del Hoyo, va participar activament en la jornada del dia 22 de juliol.
16 abril 2018
Un any més el Col·legi s’afegeix a la diada de Sant Jordi, sens dubte és "... un bon moment per compartir amor i coneixement", com diem en els missatges que hem preparat.Una ocasió fantàstica perquè t'acostis al cor històric i emocional de Barcelona, ens visitis i aprofitis per comprar alguna publicació, amb preus sorprenents al nostre outlet especialitzat en llibres de disseny gràfic.A més, si ets col·legiat/col·laborador i autor d’algun llibre, t’oferim el nostre espai per signar exemplars i vendre’ls.Però aquest Sant Jordi gaudeix no només ...
23 octubre 2017
El passat dia 16 d’octubre ens vam reunir de nou amb el Sr. Xavier Marcè, assessor de Presidència de l’ICUB BCNCultura.cat. Una trobada en la qual es va reiterar la necessitat d’impulsar els projectes que el Col·legi està desenvolupant per difondre i protegir la professionalitat del disseny gràfic. Malauradament no hem trobat amb claredat ni entusiasme el suport ni el compromís en ferm que en l’anterior reunió semblava que l’ICUB ens havia de donar.Com ens pertoca, hem tornat a plantejar els eixos de les nostres actuacions i les problemàtiques existents: defensa de la legalitat, denúncia de l'intrusisme, potenciació ...
20 octubre 2017
El passat dia 18 vam celebrar una reunió amb el Sr. Joandomènec Ros, president de l’IEC. Estem perfilant el dia i el format de la jornada de lliurament del premi PFG.L'Institut d'Estudis Catalans i els seus màxims representants ens acolliran i acompanyaran en aquest esdeveniment. Ben aviat ampliarem la notícia.Guardar