per Francesc Morera VidalFELIPE
30 anys d’un fenomen de comunicació popular, un clar predecessor del llenguatge SMS i de les emoticones modernes.
L’exposició és un recorregut per la gènesi, història i evolució del TOI, un personatge popular que va aparèixer a diverses campanyes de Panrico, en cromos dins del Bollycao i que es va convertir en un fenomen de masses als principis dels anys noranta.
L’autor del TOI és el col·legiat Jordi Català, pioner de la infografia periodística i el TOI és un disseny d’autoencàrrec que va tenir un gran èxit comercial i de públic en el seu desenvolupament.
El Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya acull l’exposició “TOI el TOI 30 anys”
Inauguració: dijous 12 de desembre a les 19.00h Durada: fins al 12 de febrer de 2020 Lloc: Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, Carrer del Paradís, 5 Horari: De dilluns a dijous, de 10.00 a 14.00h i de 16.00 a 19:00h, divendres de 10.00 a 15.00h**consultar horari del 23 de desembre al 2 gener**
Activitat gratuïta
Vine a la inauguració!
28 setembre 2017
El darrer dia 27 de setembre, ens vam trobar amb el Delegat de la Generalitat a Madrid, Sr. Ferran Mascarell.També ens vam reunir amb Emilio Gil (director de projectes de Tau Diseño), amb el que mantenim relacions molt cordials, i amb Javier González Sola (ex professor de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense). Tots dos membres del jurat del premi Projecte Fi de Grau en Disseny Gràfic.
25 setembre 2017
Apropa’t els dies 26, 27 i 28 de setembre al Pavelló de Cristall de la Casa de Campo de Madrid i coneixeràs de primera mà el Projecte ABC en el que han participat voluntàriament més d’una vintena de col·legiats i col·legiades d’Andalusia, El País Basc, Galícia, Astúries, les Illes Balears i Catalunya i que de ben segur deixarà empremta.Al PLUG & PLAY hi trobaràs un espai amb continguts diversos com ara: conferències, masterclass, taules rodones, tallers,... per aprofundir en el mon del tractament de la imatge i conèixer les darreres innovacions tecnològiques. El Col·legi hi participarà als diversos tallers ...
19 setembre 2017
El nostre Col·legi ha col·laborat de nou amb el Saló C!PRINT, en el qual s’han desplegat tot un ventall d'aplicacions i innovacions tecnològiques, principalment digitals. Més enllà de les tècniques pures, C!PRINT es consolida com un dels llocs essencials per a la trobada i l'intercanvi de professionals al voltant de la comunicació visual i els nous agents procedents de mercats connexos i indústries creatives: decoradors, interioristes, arquitectes, dissenyadors,... amb espais especialitzats, conferències, tallers,... El Dr. Jesús Del Hoyo ha estat un dels ponents.Destaquem la participació del Col·legi a la presentació del projecte ABC – alfabet col·lectiu, una ...