per Francesc Morera VidalFELIPE
Els interlocutors van ser el Sr. Xavier Diaz, director de l’ICEC i la Sra. Marta Gustà, directora de l’àrea d’arts visuals. Per part del col·legi vàrem assistir Sheila González i Francesc Morera, integrants de la junta de govern.La reunió, d'una hora de durada va ser molt profitosa per ambdues parts. Seguint la tasca del Col·legi de difondre la situació del disseny gràfic arran de la creació del Col·legi, vàrem constatar que, efectivament, ens queda molta feina de comunicació del nou paradigma. És una qüestió recurrent que allà on anem a presentar el col·legi hi hagi un desconeixement de la realitat del disseny gràfic tan en aspectes docents com laborals com, sobretot en el cas que ens ocupa, de contractació. No és estrany, però al cap de 12 anys de la creació del col·legi no hauria de passar.Les preguntes que es van formular per part dels representants anaven en dues direccions. La primera en informar-se de les funcions i funcionament del Col·legi, on sempre destaquem la voluntarietat de la col·legiació, la voluntat (i obligació) de posar-nos a disposició en tot allò que necessitin, també expliquem la necessitat que l'administració compleixi la llei (contractació de professionals) i la ajuda que poden fer des del seu espai per normalitzar el disseny gràfic en tots els substrats professionals.La segona direcció de les preguntes, sempre és sobre la nostra relació amb les associacions i estaments del disseny gràfic. La resposta sempre és la mateixa: en la mesura de les nostres possibilitats, col·laborem amb totes elles i, especialment amb els col·legis de la comunicació. La nostra missió és acostar-nos al status quo preexistent, encara que sigui una acció asimètrica en la majoria dels casos.
"...És una qüestió recurrent que allà on anem a presentar el col·legi hi hagi un desconeixement de la realitat del disseny gràfic tan en aspectes docents com laborals com, sobretot en el cas que ens ocupa, de contractació. No és estrany, però al cap de 12 anys de la creació del col·legi no hauria de passar..."
Amb la ferma voluntat de mantenir el contacte i seguir en aquesta línia de col·laboració, vàrem donar la reunió per acabada, amb el compromís de que se'n produeixin d'altres.Guardar
12 setembre 2017
Èxit, una vegada més, del SYMPOSIUM GRÀFICA, la Trobada acadèmica de recerca en disseny gràfic, que se celebrà el 8 de setembre a l’Escola Massana, on els professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic han debatut i compartit el canvi de paradigma.El Col·legi ha participat organitzant diverses taules rodones, ponències i contribuint en la redacció de les conclusions.Taula rodona Disseny gràfic i entorn acadèmicGuardar
3 agost 2017
Per part de l’ICUB, Xavier Marcè, assessor de presidència i Valentí Oviedo, gerent Institut de Cultura de Barcelona, i en representació del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, Francesc Morera, secretari i Jesús Del Hoyo, degà.
Canvien les persones però no els càrrecs ni el nostre discurs... Com és habitual es queden sorpresos de la nostra existència –la del Col·legi, és clar– i de la realitat que anem exposant en la conversa. Una realitat molt lluny del panorama idíl·lic que proclama i projecta ...30 juny 2017
Reunió amb la Sra. Olga Adroher, cap del Servei d'Ordenació d'Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Ensenyament, a qui van acompanyar el Sr. Jordi Homar i el Sr. Mario Crespo, així com el nostre Degà, el Dr. Jesús Del Hoyo.Des de la creació del Col·legi al 2004, ens hem acostat a les problemàtiques del seu ensenyament, tant les que depenen de la Conselleria d’Ensenyament com les que ho fan des de la Direcció General d'Universitats. Hem tingut entrevistes, hem coorganitzat actes.Naturalment, hem denunciat les problemàtiques ...