Si vas estudiar disseny gràfic, però el teu títol no és universitari… això afecta directament al teu present i el teu futur.
Aquesta sessió informativa és per a tu! Vine i resol tots els dubtes en una sessió clau per al teu futur professional.
Lloc: Sala Auditori PIMEC – C/ Viladomat, 174, 08015 Barcelona [mapa]
Data: 9 d’octubre de 2025
Hora: 18:00 – 19:30 h
Reserva la teva plaça ara (aforament limitat)
Parlarem sobre:
Jo estic col·legiat/da i tinc un certificat del Col·legi que em convalida professionalment, Ja ho tinc?
NO, la convalidació professional amb la col·legiació és sols professional, però no acadèmica. Per tant, si tenir el grau és un requisit, no serveix aquesta convalidació professional.
Jo vaig estudiar amb el pla 63 en una escola privada i vaig fer la revàlida a la Llotja, m’afecta?
SI, sempre i quan a la teva escola privada no fessis a posteriori un curs de “transició” d’un any per aconseguir el títol de grau universitari, homologat i reconegut.
Si no em dedico o no em dedicaré a la docència, no m’afecta, no?
SI, perquè potser demà et trobes que et fan fora d’on estàs ara o estàs cansat de ser freelance i has d’anar a buscar feina et trobaràs amb aquesta realitat, agreujada amb l’EDADISME en la selecció. Un recent graduat més jove podrà donar classes a alumnes de CFGS sense experiència professional i tu no.
Soc freelances que m’expliques.. Prou tinc amb les factures.
SI, tens raó, és complicat aixecar la persiana de l’estudi cada dia, però has pensat si et cau la facturació de cop i has de buscar feina, i et tanquin portes no només per l’edat sinó per no tenir el Grau, tot i tenir l’experiència.
O de sobte, com bon autònom, et trobes amb la instauració de les acreditacions professionals des d’Europa, que agreujarà més les jerarquies professionals dins del disseny gràfic i per tant les diferències salarials. I que estan basades en quina homologació tingui la teva titulació a l’àmbit europeu.
Jo sempre he estat a la privada, en agències o estudis, això pot afectar?
SI, perquè un cop normalitzat, per exercir com a dissenyador gràfic o director d’art a la llarga també es requerirà el grau, o en les escales salarials la gent que tingui el grau tindrà un marc diferent que els que han estat alumnes en Cicles de Grau Superior.
En aquests moments els primers graduats universitaris en Disseny Gràfic ja s’han incorporat al mercat laboral. Aquest ja ha entès i ha assimilat la realitat universitària del Disseny i per això demana el títol en les seves ofertes laborals. En el sector públic s’ha instaurat completament, només cal veure totes les ofertes laborals de la Generalitat o d’alguns ens públics.
Soc un expert en la nostra professió, tinc premis i una llarga experiència, podré accedir a qualsevol càrrec!
NO, si volguessis accedir a un càrrec laboral en una institució no podries participar en el procés de selecció per no tenir el requisit per participar. I ni l’experiència, els premis o el certificat del Col·legi, perquè si és un requisit, significa que has de tenir el títol o algun certificat que l’equipari oficialment.
Tinc 25 anys d’experiència a la professió, he trobat una oferta en l’àmbit públic que em motiva per una millora en els horaris, segur que ho tinc fàcil per accedir?
NO, si volguessis accedir a un càrrec laboral en l’àmbit públic no pots participar en el procés de selecció per no tenir el requisit per participar. En aquest cas el certificat del Col·legi no et servirà perquè si és un requisit, significa que has de tenir el títol o algun certificat que l’equipari oficialment.
En aquests moments els primers graduats universitaris en Disseny gràfic ja s’han incorporat al mercat laboral. Aquest ja ha entès i ha assimilat la realitat universitària del Disseny i per això demana el títol en les seves ofertes laborals. En el sector públic s’ha instaurat completament, només cal veure totes les ofertes laborals de la Generalitat o d’alguns ens públics.
És a dir, un graduat recent podrà participar i tu amb anys de professió no podràs ni accedir a participar per no tenir el requisit.
He fet i he pagat màsters i post-graus, i no he tingut cap problema, em serveix?
NO. Com la teva titulació no és universitària, aquests màsters i postgraus no suma com a titulació, ja que el requisit per obtenir-los és tenir una carrera universitària. T’haurien d’haver informat. Et reconeixen el nombre d’hores, però no el valor de la titulació, és a dir, has fet un curs a preu de màster.
27 febrer 2023
28 desembre 2022
28 desembre 2022