per Francesc Morera VidalFELIPE
Acomiadem aquest any de confinaments diversos, de moltes hores tancats a casa, envoltats de moments difícils, d’incertesa i de nova normalitat, i et presentem la Nadala que ha dissenyat la col·legiada Carola Ribas, núm. 42, sòcia i directora creativa de l’Estudi Claris. L’animació inspirada en el disseny de la Carola ha estat desenvolupada per l’equip de projectes del Col·legi, i la música és obra de Bernat Català Rams.
L’autora diu “Aquest serà un Nadal ben diferent. Primer, perquè faltarà molta gent estimada. Segon, perquè la pandèmia no ens permetrà aquelles reunions familiars tan característiques d’aquest dia. M’ha semblat important, doncs, fer èmfasi en la solitud en que molta gent haurà de passar aquest Nadal, a la vegada que celebrar l’oportunitat que ens brinda la tecnologia d’estar junts, encara que sigui a través d’una pantalla, “encaixats” cadascú en una finestreta. La idea d’”encaixar” els personatges em va venir per un problema que vaig tenir amb el meu mòbil. La caixa del mòbil em va fer veure que allà dins podia representar el Nadal que jo tenia en el cap. La capsa feia referència a l’aïllament i al confinament a la vegada que representava un possible Nadal gràcies a les noves tecnologies que ens estan unint més que mai i em permetia representar el popurri d’escenaris d’interiors d’una casa. I finalment, les diverses caixes em permetien incloure diverses tipologies de persones, fugint dels estereotips: un pare amb un nadó, una parella de dones, un home gran amb el seu gos, una dona gran, dos criatures jugant i un jove. No és casualitat que els dos personatges més grans estiguin al centre: he volgut fer un homenatge a la gent gran en un moment tan difícil, sobre tot per ells”.

10 octubre 2019
Ahir dia 9, al Museu del Disseny de Barcelona, es van celebrar els quinze anys d’història del Col·legi amb una jornada de reflexió al voltant del paradigma del disseny gràfic, la disciplina de la comunicació visual, amb visions i referències al seu passat, per Pilar Vélez, present, per Jordi Ribas, i futur, per Francesc Morera. L’acte va tenir una ...
8 octubre 2019
El Col·legi, el primer i l’únic en el nostre camp professional de l’Estat espanyol, celebra el seu quinzè aniversari. Per aquest motiu, ens plau convidar-te a la Jornada “La utopia és realitat!”.Pots trobar el programa aquí.Tancarem l’acte amb un brindis amb cava, amb la signatura d’exemplars del llibre de Joan Costa a càrrec del seu autor i el lliurament gratuït del cartell del 15èaniversari.Aforament limitat. Cal inscripció prèvia a comunicacio@dissenygrafic.org.
T’hi esperem! Vine i ...1 octubre 2019
9 d’octubre, de 16 a 19 h, al Museu del Disseny de Barcelona, aules B i C El 5 d’octubre de 2004, va néixer el Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, el primer i l’únic en el nostre camp professional de l’Estat espanyol. En efecte, el Col·legi té ja quinze anys d’història. Són quinze anys de lluita, treball, denúncies, diàleg..., plens d’evolució, d’aprenentatge, d’emocions, d’inquietuds i de satisfaccions.Ho celebrarem amb la jornada “La utopia és realitat!”, que tindrà dues parts:
La presentació del llibre “Esquematisme, l'eficàcia de la simplicitat” ...