per Francesc Morera VidalFELIPE
El TOI, aquell entranyable personatge, alhora simpàtic i en ocasions grotescament irònic, -que va néixer a Barcelona de la mà del nostre col·legiat Jordi Català, per expressar emocions amb una sola imatge-, celebra els seus 30 anys.Coincidint amb el 30è aniversari de la seva creació, el Col·legi ha organitzat l’exposició “Toi el Toi 30”, que es va inaugurar el passat 12 de desembre i que es pot visitar fins al proper 12 de febrer.El TOI és una mena de precursor dels emojis i de les emoticones que ara són tan utilitzades en les converses de les xarxes socials, que va assolir un èxit absolut i va aconseguir reconeixement internacional.La tarda del dia 12 de febrer tindrà lloc una taula rodona de debat i reflexió sobre les influències de la figura del TOI, tan comunicativament, socialment com comercialment, que celebrarem a la sala d’Actes del Centre Excursionista de Catalunya. En finalitzar, ens traslladarem a la seu del Col·legi, situada just al davant, per fer un darrer recorregut a l’exposició, comentat per l’autor, Jordi Català i que servirà com a cloenda de l’acte.
Jornada de cloenda12 febrer 2020* Centre Excursionista de Catalunya, c. Paradís, 10, a 18h.* Col·legi Oficial Disseny Gràfic de Catalunya, c. Paradís, 5, a 19.30h.
Activitat gratuïtaSi encara no l'has visitada, pots fer-ho fins el 12 de febrer! Expo “Toi el Toi 30”.
17 setembre 2017
El darrer dia 15 de setembre ens vam reunir amb el Sr. Carles Ribas, Tinent d'Alcaldia de l'Àrea de Cultura de l’ajuntament de Girona, per cercar el suport institucional al projecte “Floreix la lletra a Girona”, i més concretament, per impulsar la producció i la publicació d’una nova edició del llibre “Lletres d’ahir i d’avui”.
14 setembre 2017
El compromís dels membres del jurat per completar les avaluacions dels projectes de fi de grau en disseny gràfic abans de la primera quinzena de setembre ha esdevingut una veritable cursa contra rellotge que, des del Col·legi agraïm i apreciem enormement!El lliurament dels premis tindrà lloc aquesta tardor.
12 setembre 2017
Èxit, una vegada més, del SYMPOSIUM GRÀFICA, la Trobada acadèmica de recerca en disseny gràfic, que se celebrà el 8 de setembre a l’Escola Massana, on els professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic han debatut i compartit el canvi de paradigma.El Col·legi ha participat organitzant diverses taules rodones, ponències i contribuint en la redacció de les conclusions.Taula rodona Disseny gràfic i entorn acadèmicGuardar