Què li falta a la bcn design week

per Francesc Morera VidalFELIPE

Què té de bo la Barcelona Design Week? Gairebé tot ..., interessants activitats, gran projecció, rellevants ajudes, profusos suports, implicació institucional, molts diners, bombo i platerets en una festa sense igual ...!!!

Què li falta a la bcn design week? Entendre i explicar, des de l'exemple i el compromís, que no hi ha disseny sense professionals i això implica un suport clar explícit i directe als professionals tal com queda recollit pel nostre marc legal ..., sense zones fosques, sense castes afavorides, sense tradicions costums o hàbits que discriminen, sense recursos públics estranyament situats, amb el reconeixement d'una estratificació laboral correcta entre formació i responsabilitats ..., en definitiva entendre que per fer futur des del present cal passar per consolidar una bona i necessària estructura disciplinar de professionalsque reclamen els seus drets i compleixen els seus deures. Entendre i explicar que és el adequat per a una societat més justa i equitativa en la qual la disciplina de la comunicació visual -tradicionalment anomenada "disseny gràfic" - empara el imprès i el producte, l'estàtic i allò dinàmic, allò manual i allò tecnològic, la tradició i la innovació, la formalització i l'estratègia, la gestió i la coordinació, la manufactura i la direcció ... i ho fa perquè projecta la identitat individual i col·lectiva, potencia la innovació de forma estructural i, en definitiva, ens ajuda a tots!

"...entendre que per fer futur des del present cal passar per consolidar una bona i necessària estructura disciplinar de professionals que reclamen els seus drets i compleixen els seus deures..."

Totes les plataformes són bones i necessàries si construeixen de manera coordinada una realitat professional que superi la visió limitada a "fer", als resultats més o menys formals, i clarifiqui i desenvolupi els fonaments, la base de professionals, des dels quals es planteja la gestació d'aquests resultats. És el paradigma actual del disseny, és el del segle XXI.

Notícies relacionades

Modificar cookies