per Francesc Morera VidalFELIPE
Què li falta a la bcn design week? Entendre i explicar, des de l'exemple i el compromís, que no hi ha disseny sense professionals i això implica un suport clar explícit i directe als professionals tal com queda recollit pel nostre marc legal ..., sense zones fosques, sense castes afavorides, sense tradicions costums o hàbits que discriminen, sense recursos públics estranyament situats, amb el reconeixement d'una estratificació laboral correcta entre formació i responsabilitats ..., en definitiva entendre que per fer futur des del present cal passar per consolidar una bona i necessària estructura disciplinar de professionalsque reclamen els seus drets i compleixen els seus deures. Entendre i explicar que és el adequat per a una societat més justa i equitativa en la qual la disciplina de la comunicació visual -tradicionalment anomenada "disseny gràfic" - empara el imprès i el producte, l'estàtic i allò dinàmic, allò manual i allò tecnològic, la tradició i la innovació, la formalització i l'estratègia, la gestió i la coordinació, la manufactura i la direcció ... i ho fa perquè projecta la identitat individual i col·lectiva, potencia la innovació de forma estructural i, en definitiva, ens ajuda a tots!
"...entendre que per fer futur des del present cal passar per consolidar una bona i necessària estructura disciplinar de professionals que reclamen els seus drets i compleixen els seus deures..."
Totes les plataformes són bones i necessàries si construeixen de manera coordinada una realitat professional que superi la visió limitada a "fer", als resultats més o menys formals, i clarifiqui i desenvolupi els fonaments, la base de professionals, des dels quals es planteja la gestació d'aquests resultats. És el paradigma actual del disseny, és el del segle XXI.
28 juliol 2017
25 anys enrere tots érem molt joves, alguns tant, que fins i tot només eren projecte i potencial creatiu...És bo recordar i és més bo encara aprendre del passat. Emular els seus encerts i corregir les seves errades és una faceta òbvia i comuna però situar-te davant els reptes que aleshores es plantejaven i avaluar el grau de compliment, les seves desviacions o la inutilitat també i això últim és molt menys freqüent...El disseny gràfic fa 25 anys, què..., com..., on..., quan..., qui...En aquells moments era una professió desestructurada, mal reglada i poc ...
27 juliol 2017
D’entrada l’enhorabona al Manuel Estrada- però estupefactes perquè el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat ha inadmés la candidatura presentada pel Col·legi, de Vasava, en la modalitat de professionals.
El disseny gràfic recula des del 2017 fins el 2008La trajectòria dels Premios Nacionales de Diseño (en les diverses modalitats i acompanyaments que han transitat des de l'origen) és un recull de reconeixements a professionals que s'ho mereixen. N'hi ha d'altres? I tant que sí. No està clara la política de selecció, però aquesta és una altra qüestió que ara no abordarem i que potser és el detonant o la causa ...
7 desembre 2016
Després de la denúncia i posterior seguiment que vàrem fer del concurs organitzat pel Pdecat sobre el disseny del logotip del partit, l’organització d’aquesta formació política ha acabat rectificant d’una forma tímida però alhora esperançadora. En el següent enllaç trobareu la nota que aqauest partit ha publicat.