per Francesc Morera VidalFELIPE
Entre els ponents institucionals s'hi trobaven el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcè.
La nostra intervenció es va fonamentar en les actuals circumstàncies que ens possibiliten replantejar el present model de turisme, bàsicament, quantitatiu per un altre qualitatiu que, sens dubte, serà el primer a reprendre la seva dinàmica. Per això advoquem perquè els ajuts que s’atorguin es plantegin a projectes que enfoquin aquesta realitat i en les quals intervinguin estratègicament vinculades diverses empreses -disseny i comerç, disseny i producte, disseny i monument, disseny i accessibilitat-, com es va fer amb les ajudes a la digitalització de les empreses fa uns anys. Aquí, la legitimitat del Col·legi i els seus col·legiats i col·legiades, són una peça clau per a un desenvolupament compromès, ètic i responsable del qual, professionals i societat es beneficiaran. Perquè el disseny ajuda!
10 octubre 2019
Ahir dia 9, al Museu del Disseny de Barcelona, es van celebrar els quinze anys d’història del Col·legi amb una jornada de reflexió al voltant del paradigma del disseny gràfic, la disciplina de la comunicació visual, amb visions i referències al seu passat, per Pilar Vélez, present, per Jordi Ribas, i futur, per Francesc Morera. L’acte va tenir una ...
8 octubre 2019
El Col·legi, el primer i l’únic en el nostre camp professional de l’Estat espanyol, celebra el seu quinzè aniversari. Per aquest motiu, ens plau convidar-te a la Jornada “La utopia és realitat!”.Pots trobar el programa aquí.Tancarem l’acte amb un brindis amb cava, amb la signatura d’exemplars del llibre de Joan Costa a càrrec del seu autor i el lliurament gratuït del cartell del 15èaniversari.Aforament limitat. Cal inscripció prèvia a comunicacio@dissenygrafic.org.
T’hi esperem! Vine i ...1 octubre 2019
9 d’octubre, de 16 a 19 h, al Museu del Disseny de Barcelona, aules B i C El 5 d’octubre de 2004, va néixer el Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, el primer i l’únic en el nostre camp professional de l’Estat espanyol. En efecte, el Col·legi té ja quinze anys d’història. Són quinze anys de lluita, treball, denúncies, diàleg..., plens d’evolució, d’aprenentatge, d’emocions, d’inquietuds i de satisfaccions.Ho celebrarem amb la jornada “La utopia és realitat!”, que tindrà dues parts:
La presentació del llibre “Esquematisme, l'eficàcia de la simplicitat” ...