per Francesc Morera VidalFELIPE
Reivindiquem més que mai la cultura, tot i que, enguany, s’ha reduït el programa del cicle de conferències a un únic dia, que celebrarem de forma presencial el 23 de desembre, a les 18h, a l’Auditori Viader de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona.La programació de la 5a edició de Floreix la Lletra. Diàlegs amb la lletra “D” s’ha adaptat a les restriccions sanitàries actuals, respectant la limitació d’aforament, per la qual cosa cal inscripció prèvia a comunciacio@dissenygrafic.org, fent constar nom, cognom i DNI.
La cultura com a eina de transformació, de coneixement, per compartir reflexions i despertar emocions. “Missatges secrets i llenguatges imaginaris”: aquesta edició estarà centrada en la presentació de les lletres i les seves altres cares més amagades. Un recorregut breu, però intens, que de la mà del disseny gràfic -la disciplina de la comunicació visual-, de la història de l’art i de la música, ens permetrà connectar amb altres percepcions per oferir-nos una fusió de llenguatges.L’acte constarà de dues parts, una primera, amb les ponències “Les lletres i els seus imaginaris secrets. Paleografia i disseny” i “Els voltants de les lletres, un abecedari i varies tipologies”, a càrrec de Cristina Simon i Jesús Del Hoyo, respectivament.A la part segona, s’oferirà el recital musical “Missatges secrets i llenguatges imaginaris”, a càrrec de la soprano, Olga Miracle, que estarà acompanyada al piano per Maria-Neus Devesa.
Fes clic per veure el programa+
Gaudeix de la cultura al voltant de la lletra! 23 de desembre 2020, a les 18h.Amb la col·laboració de Casa de Cultura de Girona
28 setembre 2017
El darrer dia 27 de setembre, ens vam trobar amb el Delegat de la Generalitat a Madrid, Sr. Ferran Mascarell.També ens vam reunir amb Emilio Gil (director de projectes de Tau Diseño), amb el que mantenim relacions molt cordials, i amb Javier González Sola (ex professor de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense). Tots dos membres del jurat del premi Projecte Fi de Grau en Disseny Gràfic.
25 setembre 2017
Apropa’t els dies 26, 27 i 28 de setembre al Pavelló de Cristall de la Casa de Campo de Madrid i coneixeràs de primera mà el Projecte ABC en el que han participat voluntàriament més d’una vintena de col·legiats i col·legiades d’Andalusia, El País Basc, Galícia, Astúries, les Illes Balears i Catalunya i que de ben segur deixarà empremta.Al PLUG & PLAY hi trobaràs un espai amb continguts diversos com ara: conferències, masterclass, taules rodones, tallers,... per aprofundir en el mon del tractament de la imatge i conèixer les darreres innovacions tecnològiques. El Col·legi hi participarà als diversos tallers ...
19 setembre 2017
El nostre Col·legi ha col·laborat de nou amb el Saló C!PRINT, en el qual s’han desplegat tot un ventall d'aplicacions i innovacions tecnològiques, principalment digitals. Més enllà de les tècniques pures, C!PRINT es consolida com un dels llocs essencials per a la trobada i l'intercanvi de professionals al voltant de la comunicació visual i els nous agents procedents de mercats connexos i indústries creatives: decoradors, interioristes, arquitectes, dissenyadors,... amb espais especialitzats, conferències, tallers,... El Dr. Jesús Del Hoyo ha estat un dels ponents.Destaquem la participació del Col·legi a la presentació del projecte ABC – alfabet col·lectiu, una ...