per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el lema "Disseny, salut i societat" el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) "Dos anys, moltes vides" ja en la seva tercera etapa dona forma a una nova exposició oberta al públic, per visualitzar la importància de la comunicació visual, en aquest cas en format de pòster, a l’hora d’informar, encoratjar i fer pensar a la societat en vers la pandèmia de la COVID-19.Al llarg del mes de febrer, i com esdeveniments satèl·lit de l’exposició, cal destacar que dins del magnífic marc arquitectònic del Recinte Modernista se celebrarà una taula rodona on participarà l’arquitecte Lluís Domènech i Girbau, la psicooncòloga i coordinadora del Centre Kālida Sara Garcia, el gran mestre del disseny Jordi Pericot i el dissenyador i fundador de l’estudi VASAVA, Toni Sellés. Per altra banda, es podrà gaudir d’una sèrie de visites comentades i el dia 19 de febrer es farà un recital benèfic, enfocat a la COVID, a càrrec del tenor Alberto Cazes i de la pianista Maria-Neus Devesa, sota el títol de Lírica i medicina.
El projecte "Dos anys, moltes vides" neix a partir de la crida internacional "Des de les trinxeres" que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.
Porta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021, ampliada fins al 2 de febrer).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022, ampliada fins al 6 de març).Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (del 4 al 28 de febrer del 2022).Les exposicions han comptat amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició ha comptat amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, recitals musicals...
D'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les vacunes de les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Visites comentades:5, 12 i 26 febrerHorari: 12 hVisita comentada excepcional:10 de febrerHorari: 17 hTaula rodona “Disseny, salut i societat”:10 de febrerHorari: 18 a 19:30 hEspai: AuditoriPonents:
Recital benèfic:Títol: Lírica i medicina19 de febrerHorari: 19 h.Espai: Sala Domènech i MontanerMúsics: Alberto CazesTenorMaria-Neus DevesaPianista
BETEVEhttps://beteve.cat/cultura/disseny-grafic-bolca-covid-exposicio-dos-anys-moltes-vides/PRINT MAGAZINEhttps://www.printmag.com/daily-heller/the-daily-heller-post-or-die/La Vanguardiahttps://www.lavanguardia.com/magazine/diseno/20200520/481146513398/cartel-poster-collegi-oficial-de-disseny-grafic-de-catalunya-coronavirus-covid-19-arte-creacion-artistica.htmlEIX Diarihttps://www.eixdiari.cat/opinio/doc/98500/dos-anys-moltes-vides.htmlCol·labora

17 setembre 2017
El darrer dia 15 de setembre ens vam reunir amb el Sr. Carles Ribas, Tinent d'Alcaldia de l'Àrea de Cultura de l’ajuntament de Girona, per cercar el suport institucional al projecte “Floreix la lletra a Girona”, i més concretament, per impulsar la producció i la publicació d’una nova edició del llibre “Lletres d’ahir i d’avui”.
14 setembre 2017
El compromís dels membres del jurat per completar les avaluacions dels projectes de fi de grau en disseny gràfic abans de la primera quinzena de setembre ha esdevingut una veritable cursa contra rellotge que, des del Col·legi agraïm i apreciem enormement!El lliurament dels premis tindrà lloc aquesta tardor.
12 setembre 2017
Èxit, una vegada més, del SYMPOSIUM GRÀFICA, la Trobada acadèmica de recerca en disseny gràfic, que se celebrà el 8 de setembre a l’Escola Massana, on els professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic han debatut i compartit el canvi de paradigma.El Col·legi ha participat organitzant diverses taules rodones, ponències i contribuint en la redacció de les conclusions.Taula rodona Disseny gràfic i entorn acadèmicGuardar