per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el lema "Disseny, salut i societat" el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) "Dos anys, moltes vides" ja en la seva tercera etapa dona forma a una nova exposició oberta al públic, per visualitzar la importància de la comunicació visual, en aquest cas en format de pòster, a l’hora d’informar, encoratjar i fer pensar a la societat en vers la pandèmia de la COVID-19.Al llarg del mes de febrer, i com esdeveniments satèl·lit de l’exposició, cal destacar que dins del magnífic marc arquitectònic del Recinte Modernista se celebrarà una taula rodona on participarà l’arquitecte Lluís Domènech i Girbau, la psicooncòloga i coordinadora del Centre Kālida Sara Garcia, el gran mestre del disseny Jordi Pericot i el dissenyador i fundador de l’estudi VASAVA, Toni Sellés. Per altra banda, es podrà gaudir d’una sèrie de visites comentades i el dia 19 de febrer es farà un recital benèfic, enfocat a la COVID, a càrrec del tenor Alberto Cazes i de la pianista Maria-Neus Devesa, sota el títol de Lírica i medicina.
El projecte "Dos anys, moltes vides" neix a partir de la crida internacional "Des de les trinxeres" que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.
Porta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021, ampliada fins al 2 de febrer).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022, ampliada fins al 6 de març).Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (del 4 al 28 de febrer del 2022).Les exposicions han comptat amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició ha comptat amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, recitals musicals...
D'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les vacunes de les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Visites comentades:5, 12 i 26 febrerHorari: 12 hVisita comentada excepcional:10 de febrerHorari: 17 hTaula rodona “Disseny, salut i societat”:10 de febrerHorari: 18 a 19:30 hEspai: AuditoriPonents:
Recital benèfic:Títol: Lírica i medicina19 de febrerHorari: 19 h.Espai: Sala Domènech i MontanerMúsics: Alberto CazesTenorMaria-Neus DevesaPianista
BETEVEhttps://beteve.cat/cultura/disseny-grafic-bolca-covid-exposicio-dos-anys-moltes-vides/PRINT MAGAZINEhttps://www.printmag.com/daily-heller/the-daily-heller-post-or-die/La Vanguardiahttps://www.lavanguardia.com/magazine/diseno/20200520/481146513398/cartel-poster-collegi-oficial-de-disseny-grafic-de-catalunya-coronavirus-covid-19-arte-creacion-artistica.htmlEIX Diarihttps://www.eixdiari.cat/opinio/doc/98500/dos-anys-moltes-vides.htmlCol·labora

2 abril 2019
El disseny que posa el focus en el seu entorn, sigui natural o urbà.
Ponència a càrrec de:Miquel Àngel Tur, jurat de la 2a edició dels Premis gaudeamusPROJECTA, col·legiat núm. 93 i professional del disseny gràfic.
Veure el vídeo de la presentació del BLOC 2 NATURA al nostre canal de Vimeo PROJECTES
Plantpot. Jairo Villa CuadradoManitú. Juanan López MadridLineal. Carlos Álvarez ValdésGorg. Joan Fossas BoixasaEstriboo. Jorge Santamaría GilMutis. Marta Portales MelisTrosdepa. Jordi Brunet ...1 abril 2019
El disseny com a disciplina d'investigació, experimentació i innovació.Ponència a càrrec de:Teresa Camacho, jurat de la 2a edició dels Premis gaudeamusPROJECTA, professora i coordinadora de la llicenciatura en Disseny gràfic a la Universitat Anáhuac Querétaro i professional del disseny gràfic.
Veure el vídeo del BLOC 1 "INNOVA" al nostre canal de Vimeo PROJECTES
La simfonia del cosmos. Marina Colell SalarichAleteia. Nicola FV KeysselitzTipografía para leer. Vanessa Jaijo MuñozLetras ajenas: árabe. Montse CarnéNormon. Mar ...29 març 2019
Aquesta Jornada, que va assolir la segona edició, va celebrar la sessió del matí a GRADA&CongrésGràfic, dins Graphispag’19, el 28 de març. Ens els quatre blocs de la presentació es van exposar els vint-i-quatre projectes seleccionats als Premis gaudeamusPROJECTA.El 28 de març de 2019, una Jornada plena d’èxits!
Gràcies a: