per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el lema "Disseny, salut i societat" el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) "Dos anys, moltes vides" ja en la seva tercera etapa dona forma a una nova exposició oberta al públic, per visualitzar la importància de la comunicació visual, en aquest cas en format de pòster, a l’hora d’informar, encoratjar i fer pensar a la societat en vers la pandèmia de la COVID-19.Al llarg del mes de febrer, i com esdeveniments satèl·lit de l’exposició, cal destacar que dins del magnífic marc arquitectònic del Recinte Modernista se celebrarà una taula rodona on participarà l’arquitecte Lluís Domènech i Girbau, la psicooncòloga i coordinadora del Centre Kālida Sara Garcia, el gran mestre del disseny Jordi Pericot i el dissenyador i fundador de l’estudi VASAVA, Toni Sellés. Per altra banda, es podrà gaudir d’una sèrie de visites comentades i el dia 19 de febrer es farà un recital benèfic, enfocat a la COVID, a càrrec del tenor Alberto Cazes i de la pianista Maria-Neus Devesa, sota el títol de Lírica i medicina.
El projecte "Dos anys, moltes vides" neix a partir de la crida internacional "Des de les trinxeres" que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.
Porta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021, ampliada fins al 2 de febrer).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022, ampliada fins al 6 de març).Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (del 4 al 28 de febrer del 2022).Les exposicions han comptat amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició ha comptat amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, recitals musicals...
D'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les vacunes de les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Visites comentades:5, 12 i 26 febrerHorari: 12 hVisita comentada excepcional:10 de febrerHorari: 17 hTaula rodona “Disseny, salut i societat”:10 de febrerHorari: 18 a 19:30 hEspai: AuditoriPonents:
Recital benèfic:Títol: Lírica i medicina19 de febrerHorari: 19 h.Espai: Sala Domènech i MontanerMúsics: Alberto CazesTenorMaria-Neus DevesaPianista
BETEVEhttps://beteve.cat/cultura/disseny-grafic-bolca-covid-exposicio-dos-anys-moltes-vides/PRINT MAGAZINEhttps://www.printmag.com/daily-heller/the-daily-heller-post-or-die/La Vanguardiahttps://www.lavanguardia.com/magazine/diseno/20200520/481146513398/cartel-poster-collegi-oficial-de-disseny-grafic-de-catalunya-coronavirus-covid-19-arte-creacion-artistica.htmlEIX Diarihttps://www.eixdiari.cat/opinio/doc/98500/dos-anys-moltes-vides.htmlCol·labora

25 setembre 2024
12 setembre 2024
9 setembre 2024
El primer dia del Symposium es va iniciar amb la benvinguda i una breu exposició dels objectius del X Symposium grafica_qp centrats en la importància de la investigació en disseny gràfic, a càrrec del Jesús Del Hoyo (col·legiat núm. 141) i del Daniel Tena (col·legiat núm, 13). L’acte va ...