per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el lema "Disseny, salut i societat" el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) "Dos anys, moltes vides" ja en la seva tercera etapa dona forma a una nova exposició oberta al públic, per visualitzar la importància de la comunicació visual, en aquest cas en format de pòster, a l’hora d’informar, encoratjar i fer pensar a la societat en vers la pandèmia de la COVID-19.Al llarg del mes de febrer, i com esdeveniments satèl·lit de l’exposició, cal destacar que dins del magnífic marc arquitectònic del Recinte Modernista se celebrarà una taula rodona on participarà l’arquitecte Lluís Domènech i Girbau, la psicooncòloga i coordinadora del Centre Kālida Sara Garcia, el gran mestre del disseny Jordi Pericot i el dissenyador i fundador de l’estudi VASAVA, Toni Sellés. Per altra banda, es podrà gaudir d’una sèrie de visites comentades i el dia 19 de febrer es farà un recital benèfic, enfocat a la COVID, a càrrec del tenor Alberto Cazes i de la pianista Maria-Neus Devesa, sota el títol de Lírica i medicina.
El projecte "Dos anys, moltes vides" neix a partir de la crida internacional "Des de les trinxeres" que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.
Porta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021, ampliada fins al 2 de febrer).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022, ampliada fins al 6 de març).Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (del 4 al 28 de febrer del 2022).Les exposicions han comptat amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició ha comptat amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, recitals musicals...
D'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les vacunes de les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Visites comentades:5, 12 i 26 febrerHorari: 12 hVisita comentada excepcional:10 de febrerHorari: 17 hTaula rodona “Disseny, salut i societat”:10 de febrerHorari: 18 a 19:30 hEspai: AuditoriPonents:
Recital benèfic:Títol: Lírica i medicina19 de febrerHorari: 19 h.Espai: Sala Domènech i MontanerMúsics: Alberto CazesTenorMaria-Neus DevesaPianista
BETEVEhttps://beteve.cat/cultura/disseny-grafic-bolca-covid-exposicio-dos-anys-moltes-vides/PRINT MAGAZINEhttps://www.printmag.com/daily-heller/the-daily-heller-post-or-die/La Vanguardiahttps://www.lavanguardia.com/magazine/diseno/20200520/481146513398/cartel-poster-collegi-oficial-de-disseny-grafic-de-catalunya-coronavirus-covid-19-arte-creacion-artistica.htmlEIX Diarihttps://www.eixdiari.cat/opinio/doc/98500/dos-anys-moltes-vides.htmlCol·labora

22 octubre 2022
Des del 19 d’octubre fins al 2 de novembre en el prestigiós Dongdaemun Design Plaza de Seúl es van exhibir dins de la Seoul Design Week i la DDP Design Fair els pòsters de la crida internacional que va realitzar el Korea Ensemble of Contemporary Design (KECD) sota el títol de Beautiful Seoul.El col·legi com a vertebrador internacional del disseny gràfic va fer d’altaveu d’aquesta crida. Els *col·legiats que van participar aportant un pòster van ser:
En aquest link podreu consultar els detalls de l’esdeveniment.20 octubre 2022
Doncs aviat… ben aviat celebrarem la gala de la 5a edició dels premis gaudeamusPROJECTA. Hem pogut demostrar en aquestes cinc primeres edicions que el jove talent estatal del disseny gràfic té molt a dir, ara només falta que sigui escoltat i aprofitat, i també molt. Ens acompanyareu? Ja sigui a títol personal, en grup, que pugueu plantejar-ho com activitat a escoles, facultats, cicles, us interessarà ja sigueu ...
6 octubre 2022
Recordeu que enguany els premis se celebraran el dia 27 d'octubre en format híbrid – presencial i online – amb retransmissió via streaming des de la Residència d'Investigadors del CSIC, al c/ Egipcíaques 5-9.
Recomanem a les persones que vulguin assistir que reservin plaça, ja que l’aforament és limitat.Estigueu atents a les xarxes socials per més informació.