per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el títol Disseny, ciència i societat el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) Dos anys, moltes vides ja en la seva segona etapa dona forma a una exposició en honor i agraïment al personal sanitari enfront de la pandèmia de la COVID-19.Una mica d’històriaEl projecte Dos anys, moltes vides neix a partir de la crida internacional Des de les trinxeres que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.AccionsEl CODGC presenta a la societat el projecte amb una sèrie d'accions benèfiques:ExposicionsPorta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022). Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (de l'1 al 23 de febrer del 2022).Les exposicions comptaran amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició comptarà amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, tallers, recitals musicals…LlibreD'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.Beneficis
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Col·labora

17 setembre 2017
El darrer dia 15 de setembre ens vam reunir amb el Sr. Carles Ribas, Tinent d'Alcaldia de l'Àrea de Cultura de l’ajuntament de Girona, per cercar el suport institucional al projecte “Floreix la lletra a Girona”, i més concretament, per impulsar la producció i la publicació d’una nova edició del llibre “Lletres d’ahir i d’avui”.
14 setembre 2017
El compromís dels membres del jurat per completar les avaluacions dels projectes de fi de grau en disseny gràfic abans de la primera quinzena de setembre ha esdevingut una veritable cursa contra rellotge que, des del Col·legi agraïm i apreciem enormement!El lliurament dels premis tindrà lloc aquesta tardor.
12 setembre 2017
Èxit, una vegada més, del SYMPOSIUM GRÀFICA, la Trobada acadèmica de recerca en disseny gràfic, que se celebrà el 8 de setembre a l’Escola Massana, on els professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic han debatut i compartit el canvi de paradigma.El Col·legi ha participat organitzant diverses taules rodones, ponències i contribuint en la redacció de les conclusions.Taula rodona Disseny gràfic i entorn acadèmicGuardar