per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el títol Disseny, ciència i societat el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) Dos anys, moltes vides ja en la seva segona etapa dona forma a una exposició en honor i agraïment al personal sanitari enfront de la pandèmia de la COVID-19.Una mica d’històriaEl projecte Dos anys, moltes vides neix a partir de la crida internacional Des de les trinxeres que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.AccionsEl CODGC presenta a la societat el projecte amb una sèrie d'accions benèfiques:ExposicionsPorta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022). Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (de l'1 al 23 de febrer del 2022).Les exposicions comptaran amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició comptarà amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, tallers, recitals musicals…LlibreD'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.Beneficis
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Col·labora

19 agost 2024
Tot i ser de temàtica general, el Symposium se centrarà en les verticals:DISSENY GRÀFIC, àmbits del disseny, pedagogia i exercici, la seva influència en els públics, i qualsevol dels aspectes que pugui incidir en la seva activitat.CREATIVITAT PUBLICITÀRIA, qualsevol dels temes d'interès de la revista científica "questiones publicitarias” i, molt especialment, en creativitat publicitària ...
26 juny 2024
El llibre recull reflexions, plantejaments i idees des de la combinació de la pràctica de l'art, el disseny i l'educació. Basat en un esquema que respon als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) plantejat per l'ONU per a aconseguir-los en el 2030. El paper del disseny, com a estratègia, resulta fonamental per a aconseguir les metes marcades. El llibre s'endinsa en cadascun dels 17 ODS, sent molt conscient de les problemàtiques ...
17 juny 2024
El 26 de juny a les 18:30h el dissenyador gràfic, artista i docent valencià Ricard Huerta farà la presentació del seu llibre “Disseny i sostenibilitat” a la sala d’actes de la Casa Golferichs de Barcelona.
L’esdeveniment se celebrarà en format de taula de debat, on l’autor junt amb quatre dissenyador gràfics destacats parlaran sobre el disseny i la sostenibilitat, conceptes imprescindibles avui dia, per la pràctica de la comunicació visual.🗓️ Data: 26 de juny🕡 Hora: 18.30 h📍 Lloc: Casa Golferichs