per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el títol Disseny, ciència i societat el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) Dos anys, moltes vides ja en la seva segona etapa dona forma a una exposició en honor i agraïment al personal sanitari enfront de la pandèmia de la COVID-19.Una mica d’històriaEl projecte Dos anys, moltes vides neix a partir de la crida internacional Des de les trinxeres que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.AccionsEl CODGC presenta a la societat el projecte amb una sèrie d'accions benèfiques:ExposicionsPorta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022). Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (de l'1 al 23 de febrer del 2022).Les exposicions comptaran amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició comptarà amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, tallers, recitals musicals…LlibreD'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.Beneficis
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Col·labora

9 setembre 2022
El Symposium grafica és una iniciativa per a la dinamització de la investigació a través de les revistes científiques grafica i qüestions publicitàries. La trobada ...
4 agost 2022
Després d’uns intensos i emocionants mesos d’activitat frenètica ens prenem unes petites vacances per reprendre amb més força la recta final de l’any. Ens esperen grans reptes i esdeveniments com l’entrega de premis gaudeamusPROJECTA, la primera edició del Barcelona Annual International Poster Exhibition (BAIPE), i moltes més novetats. *El Col·legi romandrà tancat del 8 al 21 d’agost*
Les nostres xarxes socials continuaran actives amb nous posts de #gabinetdecuriositats, #vistenxarxes, #articles, #llibres, #recursos i #passatemps estiuencs per ...3 agost 2022
El Fòrum d'Escoles de Disseny és la xarxa d'institucions i espais educatius de tots els nivells i modalitats que actuen en el camp del Disseny. Actualment, agrupa més de 410 institucions (facultats, escoles, instituts i altres formes organitzatives) de tots els nivells i dels països d'Amèrica Llatina i amb creixent participació d'altres països com el Canadà, Espanya, Alemanya, Corea del Sud, França, Itàlia i els Estats ...