per Francesc Morera VidalFELIPE
Sota el títol Disseny, ciència i societat el projecte del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya (CODGC) Dos anys, moltes vides ja en la seva segona etapa dona forma a una exposició en honor i agraïment al personal sanitari enfront de la pandèmia de la COVID-19.Una mica d’històriaEl projecte Dos anys, moltes vides neix a partir de la crida internacional Des de les trinxeres que es va fer en el confinament per la COVID-19, des del CODGC als dissenyadors de tot el món per a retornar a la societat el valor del pòster com a eina poderosa per a encoratjar, mostrar, informar i ajudar. La crida va tenir un gran impacte, fent-se ressò tant en premsa general com especialitzada, nacionalment i internacionalment; fet que va impulsar encara més la participació, i va convertir a la col·lecció en un repositori únic en el món. En pocs mesos es va aconseguir recopilar més de 1.200 pòsters de més de 60 països, i de gairebé 600 dissenyadors de gran renom nacional i internacional, i d'alguns dissenyadors més anònims, però igual d'encoratjadors.AccionsEl CODGC presenta a la societat el projecte amb una sèrie d'accions benèfiques:ExposicionsPorta de Mar del MUHBA (del 17 de novembre al 16 de desembre del 2021).Hospital Clínic de Barcelona (del 30 de desembre del 2021 al 31 de gener del 2022). Recinte Modernista de l'Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (de l'1 al 23 de febrer del 2022).Les exposicions comptaran amb la totalitat dels pòsters, però en format digital, i cadascuna d'elles exhibirà 50 pòsters diferents i destacats de la col·lecció. D'altra banda, cada exposició comptarà amb activitats satèl·lit com a taules rodones, conferències, tallers, recitals musicals…LlibreD'altra banda, es publicarà a mitjans de març per crowdfunding el llibre Dos anys, moltes vides que inclourà la totalitat dels pòsters de la col·lecció i una gran quantitat de reflexions sobre com la pandèmia ha incidit en el teixit cultural, científic i social. Textos d'activistes com el director d'Espanya de Greenpeace, David Sandoval, d'escriptors com Vicenç Villatoro o Roser Amills, de científics com el biòleg i director del Zoo de Barcelona, Sito Alarcón, del Dr. Josep M. Campistol (director general de l'Hospital Clínic), de dissenyadors com Hitoshi Miura o Joan Costa; o de psicòlegs com Víctor Amat per citar només uns pocs.Beneficis
Els beneficis d'aquestes accions es destinaran a la recerca contra la COVID-19 i a les persones afectades de les localitzacions més desfavorides.
Col·labora

3 abril 2023
Aprofitant que el consagrat dissenyador David Carson feia escala a Barcelona per a participar en el Festival OFF, es va organitzar un taller teòric pràctic de tres hores en el qual els participants es van bolcar en una experiència plàstica i lúdica distesa i relaxant, guiada per David Carson i per Felipe Ibáñez, en la qual es van produir una sèrie de cartells desconstructius, cadascun amb una tècnica conceptual diferent.Felipe Ibáñez va ...
20 març 2023
Els instructors compartiran les seves experiències i tècniques innovadores per a crear peces de disseny úniques i memorables. També, tindràs l'oportunitat de treballar directament amb Carson i Ibáñez en un projecte pràctic, on aplicaràs l'après per a crear els teus propis projectes disruptius.El taller es farà en anglès i castellà.
📍 Montoya. Carrer d'Àvila, 32 08005 ...14 març 2023
Rodolfo Fernández Álvarez impartirà dos cursos de brandlettering i de cal·ligrafia expressiva, l'abril vinent a la sala polivalent del Col·legi Oficial del Disseny Gràfic de Catalunya, i comptarà amb el gran mestre i impulsor del projecte Rolfpens, Ricardo Rousselot, com a professor convidat.Rodolfo Fernández Álvarez (col·legiat núm. 307) és dissenyador gràfic/industrial amb 40 anys d'activa trajectòria a Amèrica llatina i a Espanya, Màlaga / Barcelona com a professional especialitzat i professor de “brandpackaging” i disseny. Professor de disseny en universitats ...