per Francesc Morera VidalFELIPE
Sí, el disseny en aquests moments i davant aquestes circumstàncies, està en marxa i mai ho ha deixat d’estar encara que les notícies i les urgències lògicament fan callar l’eco de les nostres accions que, d’una forma més o menys pública, estem desenvolupant.Des del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya volem aglutinar aquestes voluntats proposant accions concretes d’ampli abast. Per tal motiu volem recollir les accions, activitats i iniciatives que de forma individual o col·lectiva s’estan realitzant i proposar-ne d’altres que projectin les nostres capacitats i aportin el nostre granet de sorra en la lluita del present i la construcció del futur post Covid-19.
El disseny hi és aquí, segueix amb nosaltres i ens ajuda com sempre.Hem generat una proposta gràfica paraigua que reculli i presenti totes les iniciatives i informacions que anem rebent.T’anirem presentant aquestes novetats i plantejant iniciatives.
La primera enfoca un element emblemàtic de la nostra activitat en el passat, en el present i també ho serà en el futur: el cartell; i es dirigeix, de forma directa, a l’ànim de tothom. El cartell sedueix i informa, informa i sedueix, apel·la al valor i reconeix l’esforç, avisa dels perills i enfoca les actituds i fixarà en la nostra memòria un record d’allò viscut que no hem d’oblidar.“Des de la trinxera.Un día menos, un diseño másUn dia menys, un disseny mésOne day less, one more design”En temps difícils la creativitat sempre troba el seu camí. Per això, des del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya us animem a que participeu en el projecte “Des de la trinxera. Un dia menys, un disseny més”. Inspirant-nos en els magnífics cartells que, en el seu dia, varen realitzar diversos artistes per animar a la població durant la Guerra Civil, l’objectiu de la iniciativa és crear un museu virtual des de la trinxera del coronavirus. Les vostres vivències d’aquests dies de confinament, les sensacions i emocions que heu descobert en relació amb la crisi del Covid-19, l’agraïment a totes aquelles persones que estan lluitant en primera línia contra el virus, un missatge de suport per als veïns que ho estan passant malament. Tot s’hi val.Mentre duri el confinament, publicarem els vostres treballs en una plataforma digital, però el nostre propòsit és que aquest projecto trenqui la barrera del pla virtual a un pla físic i, una vegada tornem a la normalitat, poder fer una exposició amb els cartells i un llibre catàleg amb totes les obres rebudes. Animeu-vos a participar! Des del Col·legi creiem que aquesta és una excel·lent manera de posar en valor el treball dels disseny gràfic i aconseguir visibilitat davant la societat en aquests temps d’incertesa. Condicions de participació:
Fitxa de participació:
Al participar en aquesta iniciativa solidària cedeixes els drets de reproducció de la imatge i de la possible explotació comercial en favor del Col·legi que, en qualsevol cas i si la hagués, el mateix Col·legi es compromet a destinar tots els beneficis per a l’ajuda a la investigació i als afectats pel COVID-19.
3 agost 2017
Per part de l’ICUB, Xavier Marcè, assessor de presidència i Valentí Oviedo, gerent Institut de Cultura de Barcelona, i en representació del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, Francesc Morera, secretari i Jesús Del Hoyo, degà.
Canvien les persones però no els càrrecs ni el nostre discurs... Com és habitual es queden sorpresos de la nostra existència –la del Col·legi, és clar– i de la realitat que anem exposant en la conversa. Una realitat molt lluny del panorama idíl·lic que proclama i projecta ...30 juny 2017
Reunió amb la Sra. Olga Adroher, cap del Servei d'Ordenació d'Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Ensenyament, a qui van acompanyar el Sr. Jordi Homar i el Sr. Mario Crespo, així com el nostre Degà, el Dr. Jesús Del Hoyo.Des de la creació del Col·legi al 2004, ens hem acostat a les problemàtiques del seu ensenyament, tant les que depenen de la Conselleria d’Ensenyament com les que ho fan des de la Direcció General d'Universitats. Hem tingut entrevistes, hem coorganitzat actes.Naturalment, hem denunciat les problemàtiques ...
24 gener 2017
El passat 11 de juliol durant l'acte de presentació del llibre d’Enric Huguet se li va plantejar a l'Honorable Conseller de Cultura Santi Vila que presidia l'acte –una mica "encerrona” pública sí que va ser!– la necessitat de reunir-nos i establir formes de relació i col·laboració. Es va comprometre a buscar el moment i les persones responsables de la seva àrea per iniciar de forma efectiva aquesta necessària tasca.Ha complert la seva paraula! –l'hi hem de reconèixer i agrair–, i aquest passat dijous 19 de gener vam fer una reunió de ...