per Francesc Morera VidalFELIPE
Tota investigació que es s’enfoqui i desenvolupi en el nostre àmbit d'actuació, el disseny gràfic, ens ha de alegrar i ens alegra, però aquest de forma molt especial i per diverses raons.Perquè és una mirada a la nostra realitat essencial i interior plantejada des de l'objectivitat crítica i àmplia, sense complaences ni enganys i sí un veritable coneixement del seu exercici professional, del seu ensenyament i de les seves estructures professionals.Perquè és una persona vinculada a la Junta de Govern del Col·legi i aquesta vinculació és un esperó més per l'enfocament del tema.Perquè a més d'usar les formes apropiades de la investigació en ciències socials que ens són comunes amb altres àmbits acadèmics fa servir sense complexos i es desenvolupa amb solvència des de les que ens són particularment pròpies i molt especialment la visualització de les dades, el disseny de la informació, la grafemática, la infografia ..., aplicada a la investigació i no només a la divulgació. Perquè tot i ser desenvolupada des de i pel Disseny Gràfic no pretén ser endogàmica sinó transversal.Perquè evidència el caos i la desestructuració que tantes vegades hem denunciat des del Col·legi però, igual que fem des del Col·legi, no es limita a la queixa victimista sinó que planteja de forma argumentada el punt d'inflexió en el qual estem i les vies de solució que el nostre entorn professional té i que passen per entendre de forma definitiva el paradigma actual que planteja de manera inqüestionable que "disseny gràfic" és tant la denominació tradicional que ha marcat una activitat que va passar a ofici, es va convertir en professió i ja és una disciplina i per tant no situa només al exercent sinó també engloba i empara a totes les activitats i responsabilitats que es desenvolupen al seu entorn legal i ètic de responsabilitats en les que el projecte és el seu vehicle, el conjunt de la societat el seu destinatari i el bé comú el seu sentit.
Perquè evidència el caos i la desestructuració que tantes vegades hem denunciat des del Col·legi però, igual que fem des del Col·legi, no es limita a la queixa victimista sinó que planteja de forma argumentada el punt d'inflexió en el qual estem i les vies de solució que el nostre entorn professional té.
La nostra felicitació a la nova doctora per la seva excel·lent i útil, que és important !, investigació, al seu director, el Dr. Jesús Del Hoyo que veu ratificats i desenvolupades els seus postulats relacionats amb l'entorn professional i a la heterogènia comunitat que configura del Disseny Gràfic perquè aquesta mirada interior des de la situació topogràfica dels seus actors i els vincles gravitacionals amb les seves essències conceptuals evidència la refundació disciplinar en la qual estem immersos. Hem avançat!Guardar
9 maig 2018
Pilar Villuendas, col·legiada núm. 543, ens ofereix l’oportunitat de rememorar una etapa molt rellevant per a la ciutat de Barcelona amb aquest material gràfic.L’exposicióART EN JOC: Producció olímpica es pot veure fins el 31 de maig al Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona, carrer Bon Pastor 5. L’accés és gratuït.GuardarGuardarGuardarGuardar
8 maig 2018
L’estudi SIGNUM ha rebut un reconeixement als premis nacionals Letra pel disseny de la retolació de la flota de vehicles de la policia local d’Avilés. La nostra enhorabona per a Monchi Pedreira, col·legiat número 576, i el seu equip!
5 octubre 2017
La por al número tretze s’anomena triscaidecafòbia. I ho dic perquè fa tretze anys, tretze, que en assemblea es va constituir el Col·legi Oficial del Disseny Gràfic de Catalunya. Sense por al tretze i posant d’altres números a aquesta realitat tenim uns 4.748 dies, més o menys 113.880 hores o, el que és aproximadament el mateix uns 6.832.800 minuts. En definitiva, temps passat i viscut.Un temps dedicat a la feina per moltes persones que ha estat possible per la col·laboració voluntària tant com pel compromís de la col·legiació i l'enginy de propostes i l’encert de ...