Ens enorgulleix destacar que la direcció recau en el Dr. Jesús Del Hoyo, dissenyador, col·legiat núm. 141, acadèmic, professor titular de projectes de disseny gràfic de la Universitat de Barcelona i degà emèrit del nostre Col·legi Oficial, qui ha liderat aquesta fita amb el suport constant de la Dra. Tin Fonts, degana, i del Dr. Francesc Morera, vicedegà, i qui representarà al Col·legi en la comissió de seguiment de la Càtedra. Aquesta Càtedra és el resultat de la constància i del compromís de diverses persones i institucions que s’hi han implicat durant el seu llarg i complex procés de gestació.

El Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, com a entitat de referència i representació professional, ha estat clau en l’impuls d’aquesta iniciativa i continuarà treballant per consolidar una arquitectura institucional sòlida que dignifiqui la professió, promogui l’ètica i garanteixi la professionalitat i el respecte del disseny gràfic a Catalunya i arreu.
La Càtedra neix amb la voluntat de promoure la recerca, la transferència de coneixement i la formació superior en l’àmbit del disseny de la comunicació. Entre els objectius principals destaquen impulsar el reconeixement específic i explícit del valor patrimonial del disseny gràfic, la creació d’una incubadora d’excel·lència del talent emergent, la posada en marxa d’accions projectuals i formatives, promoure un desenvolupament professional, legal i ètic, i la celebració de conferències i tallers sobre la disciplina i la seva responsabilitat davant la societat.
Tres eixos resumeixen aquestes accions coordinades i interrelacionades:
S’obre una nova etapa que reconeix el disseny com a agent fonamental en la projecció i transformació cultural, social i econòmica del país.
Aquesta iniciativa s’ha gestat gràcies a l’estreta col·laboració entre el Col·legi i la Universitat de Barcelona, amb el constant i entusiasta suport de Planeta Formació i Universitats, amb l’objectiu compartit de consolidar el disseny de la comunicació com a disciplina acadèmica amb identitat pròpia, rigor metodològic i impacte transversal en la societat, la cultura i l’economia.

L’acte de presentació es va celebrar el passat 21 de juliol a la sala de juntes de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, amb la presència de representants i autoritats de la UB, de Planeta Formació i del Col·legi de Disseny Gràfic de Catalunya, així com un gran nombre de col·legiats i amics que van voler acompanyar-nos i compartir aquest dia amb nosaltres. Abans de brindar des del claustre de ciències de l’edifici històric, la sala es va omplir completament i més.
Un pas ferm en la direcció adequada.
El Col·legi construeix i empara la disciplina. El Col·legi, com el disseny, AJUDA!
18 gener 2019
La Sandra Zapatero, directora, i la Vanessa López, responsable de l’àrea laboral de la CTAC, ens explicaran els canvis més significatius per al col·lectiu dels treballadors i treballadores autònomes que recull aquest decret llei aprovat pel govern espanyol, i que ens afecten des de l’1 de gener del 2019.Al finalitzar la sessió hi haurà un torn obert de paraules i podràs ...
17 gener 2019
El 2018 ha destacat per ser un any fonamental per mantenir un diàleg amb els diferents actors de l’actual paradigma del disseny gràfic de la comunicació visual—professionals, institucions, entitats, professorat i alumnat— amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions i continuar lluitant en defensa del present i impulsar el futur de la professió.Moltes gràcies ...
16 gener 2019
El passat dia 8, ens vam reunir amb la directora general de la Direcció General de Cooperació Cultural, senyora Àngels Ponsa i amb la senyora Conxita Oliver, cap de l’Àrea de Difusió i Cooperació Artística de la Subdirecció General de Promoció Cultural.Ens complau constatar que des de l’àrea de Cultura de la Generalitat hi ha una clara voluntat de conèixer els diferents projectes que en l’àmbit de promoció cultural està desenvolupant el Col·legi i de donar-hi suport.