Celebrem la creació de la Càtedra UB de Disseny de la Comunicació, dirigida pel Dr. Jesús Del Hoyo, una fita acadèmica i col·legial que enforteix el disseny gràfic

Des del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya hem promogut i celebrem la creació de la nova Càtedra UB de Disseny de la Comunicació, un esdeveniment històric que representa una fita sense precedents per al reconeixement i la consolidació del disseny com a disciplina acadèmica i científica.

Ens enorgulleix destacar que la direcció recau en el Dr. Jesús Del Hoyo, dissenyador, col·legiat núm. 141, acadèmic, professor titular de projectes de disseny gràfic de la Universitat de Barcelona i degà emèrit del nostre Col·legi Oficial, qui ha liderat aquesta fita amb el suport constant de la Dra. Tin Fonts, degana, i del Dr. Francesc Morera, vicedegà, i qui representarà al Col·legi en la comissió de seguiment de la Càtedra. Aquesta Càtedra és el resultat de la constància i del compromís de diverses persones i institucions que s’hi han implicat durant el seu llarg i complex procés de gestació.

Càtedra UB de Disseny de la Comunicació

El Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, com a entitat de referència i representació professional, ha estat clau en l’impuls d’aquesta iniciativa i continuarà treballant per consolidar una arquitectura institucional sòlida que dignifiqui la professió, promogui l’ètica i garanteixi la professionalitat i el respecte del disseny gràfic a Catalunya i arreu.

La Càtedra neix amb la voluntat de promoure la recerca, la transferència de coneixement i la formació superior en l’àmbit del disseny de la comunicació. Entre els objectius principals destaquen impulsar el reconeixement específic i explícit del valor patrimonial del disseny gràfic, la creació d’una incubadora d’excel·lència del talent emergent, la posada en marxa d’accions projectuals i formatives, promoure un desenvolupament professional, legal i ètic, i la celebració de conferències i tallers sobre la disciplina i la seva responsabilitat davant la societat.

Tres eixos resumeixen aquestes accions coordinades i interrelacionades:

  • Valorar el passat: valor patrimonial del disseny gràfic, la disciplina de la comunicació i els seus professionals.
  • Construir el pervindre: responsabilitat professional i investigació científica aplicada al desenvolupament projectual.
  • Lluitar al present: reconeixement i dignificació professional, organització formativa i laboral, respecte al paradigma legal vigent.

S’obre una nova etapa que reconeix el disseny com a agent fonamental en la projecció i transformació cultural, social i econòmica del país.

Aquesta iniciativa s’ha gestat gràcies a l’estreta col·laboració entre el Col·legi i la Universitat de Barcelona, amb el constant i entusiasta suport de Planeta Formació i Universitats, amb l’objectiu compartit de consolidar el disseny de la comunicació com a disciplina acadèmica amb identitat pròpia, rigor metodològic i impacte transversal en la societat, la cultura i l’economia.

L’acte de presentació es va celebrar el passat 21 de juliol a la sala de juntes de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, amb la presència de representants i autoritats de la UB, de Planeta Formació i del Col·legi de Disseny Gràfic de Catalunya, així com un gran nombre de col·legiats i amics que van voler acompanyar-nos i compartir aquest dia amb nosaltres. Abans de brindar des del claustre de ciències de l’edifici històric, la sala es va omplir completament i més.

Un pas ferm en la direcció adequada.

El Col·legi construeix i empara la disciplina. El Col·legi, com el disseny, AJUDA!

Notícies relacionades

Modificar cookies