per Francesc Morera VidalFELIPE
L’exposició “Rere els murs de Pedralbes. Set cents anys d’una història en femení”, recentment inaugurada i que s’allotja a una de les sales de la infermeria del Reial Monestir de Pedralbes, és un projecte divulgatiu des de la perspectiva de gènere, en el que, evidentment, els elements arquitectònics i espirituals hi tenen un pes rellevant, i que és fruit de la utilització dels mitjans tecnològics. L’estudi creatiu Burzon*Comenge, dels col·legiats Albert Burzon i Ester Comenge, ha desenvolupat un nou web que repassa els 700 anys d’història de l’edifici i incorpora elements gràfics en 3D i una recreació virtual també en 3D del monestir al segle XV. Al mateix web, es presenta un videojoc que restitueix la imatge del monestir al segle XV. D’aquesta restauració virtual i de les imatges, vídeos i realitat virtual que inclou han sorgit els elements de l’exposició física que fa pocs dies s’ha inaugurat i que ofereix al visitant imatges de gran format per imaginar com va ser el jardí del claustre, els daurats de la capella o l’ambient de la infermeria i la cuina, amb tots els estris que s’utilitzaven per preparar remeis i cuinar aliments. Alhora, podràs veure aquests espais en tres dimensions gràcies a unes ulleres 3D. Una experiència immersiva que et permetrà conèixer i gairebé viure aquesta aventura passada en present!
17 setembre 2017
El darrer dia 15 de setembre ens vam reunir amb el Sr. Carles Ribas, Tinent d'Alcaldia de l'Àrea de Cultura de l’ajuntament de Girona, per cercar el suport institucional al projecte “Floreix la lletra a Girona”, i més concretament, per impulsar la producció i la publicació d’una nova edició del llibre “Lletres d’ahir i d’avui”.
14 setembre 2017
El compromís dels membres del jurat per completar les avaluacions dels projectes de fi de grau en disseny gràfic abans de la primera quinzena de setembre ha esdevingut una veritable cursa contra rellotge que, des del Col·legi agraïm i apreciem enormement!El lliurament dels premis tindrà lloc aquesta tardor.
12 setembre 2017
Èxit, una vegada més, del SYMPOSIUM GRÀFICA, la Trobada acadèmica de recerca en disseny gràfic, que se celebrà el 8 de setembre a l’Escola Massana, on els professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic han debatut i compartit el canvi de paradigma.El Col·legi ha participat organitzant diverses taules rodones, ponències i contribuint en la redacció de les conclusions.Taula rodona Disseny gràfic i entorn acadèmicGuardar