per Francesc Morera VidalFELIPE
10 desembre 2020, a 17 h
La pandèmia ens ha afectat a tothom, persones i administracions i, de l'una o l'altra manera, tots hem reaccionat. En l’àmbit del disseny per a tothom, què estem fent? què hem deixat de fer? què s'està preparant?Una jornada per reunir i compartir visions que permetin establir i coordinar aliances estratègiques entre les institucions i el disseny que la societat necessita i reclama, també en un context de pandèmia, perquè el disseny ajuda!Aquesta 3a Jornada de Disseny Per a Tothom servirà d’aparador de polítiques, necessitats, prioritats, normatives i orientacions per part de les institucions, alhora que mostrarà el compromís del Col·legi per potenciar projectes que es desenvolupen per cohesionar la societat i no discriminar als seus membres per raons de diversitat funcional.La projecció responsable i compromesa plantejada des de la disciplina de la comunicació visual ha de néixer des de la no discriminació perceptiva, ideològica, d’origen o de gènere. Com ara, generant missatges i codis comprensibles i diferenciables per a persones amb diferents capacitats tant sensorials com mentals i, per tant, contribuint a que la informació sigui accessible al conjunt de la societat.Podrem descobrir casos d’èxit amb línies d’investigació i d’aplicació. Aquesta Jornada, com les precedents edicions, serà un punt de trobada i de debat entre administracions, entitats, usuaris i professionals, en la cerca de la màxima integració de les persones, vetllant per a que ningú no quedi exclòs.
No hi faltis!! Activitat gratuïta onlineDijous 10 de desembre, a 17 h, retransmissió en directe des de la seu del Col·legiEl disseny ajuda!
Col·labora

28 setembre 2017
El darrer dia 27 de setembre, ens vam trobar amb el Delegat de la Generalitat a Madrid, Sr. Ferran Mascarell.També ens vam reunir amb Emilio Gil (director de projectes de Tau Diseño), amb el que mantenim relacions molt cordials, i amb Javier González Sola (ex professor de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense). Tots dos membres del jurat del premi Projecte Fi de Grau en Disseny Gràfic.
25 setembre 2017
Apropa’t els dies 26, 27 i 28 de setembre al Pavelló de Cristall de la Casa de Campo de Madrid i coneixeràs de primera mà el Projecte ABC en el que han participat voluntàriament més d’una vintena de col·legiats i col·legiades d’Andalusia, El País Basc, Galícia, Astúries, les Illes Balears i Catalunya i que de ben segur deixarà empremta.Al PLUG & PLAY hi trobaràs un espai amb continguts diversos com ara: conferències, masterclass, taules rodones, tallers,... per aprofundir en el mon del tractament de la imatge i conèixer les darreres innovacions tecnològiques. El Col·legi hi participarà als diversos tallers ...
19 setembre 2017
El nostre Col·legi ha col·laborat de nou amb el Saló C!PRINT, en el qual s’han desplegat tot un ventall d'aplicacions i innovacions tecnològiques, principalment digitals. Més enllà de les tècniques pures, C!PRINT es consolida com un dels llocs essencials per a la trobada i l'intercanvi de professionals al voltant de la comunicació visual i els nous agents procedents de mercats connexos i indústries creatives: decoradors, interioristes, arquitectes, dissenyadors,... amb espais especialitzats, conferències, tallers,... El Dr. Jesús Del Hoyo ha estat un dels ponents.Destaquem la participació del Col·legi a la presentació del projecte ABC – alfabet col·lectiu, una ...